-Ingen liker grinete damer (Kvinneguidens Herreekspert gone bad)

Om jeg hadde måttet date Vargas, Kvinneguidens nye «Herreekspert» (les: HERREekspert) så hadde jeg nok vært nettopp det. En grinete dame. Men seff,  jeg er heldigvis uten silikon og for mye sminke som Vargas beroliger oss damer som henger på Kvinneguiden.no at ikke er særlig populært hos menn. Dette minner meg om reportasjer i det gamle ungdomsbladet TOPP hvor man hele tiden kunne teste seg og se hvordan man var som kjæreste og stadig vekk høre hva gutter ser etter i jenter. Mye av dette er harmløse meninger om hva ulike gutter liker ved jenter, og mye av dette var nok interessant som tenåring. Tenåring.

Jeg sitter her på søndagen da Norge raser over rasismesjikane fra PLUMBO og hopper litt innimellom ulike nettaviser og får også melding fra en god venninne (som vet hva som provoserer meg) med PLUMBOS heller litt ukjente sang: «Alle damer«

Her kommer det fram at om du bare gir dama nok øl så er hun lett å pule. Ellers lærer jeg at pupper er ikke så viktig det er fitte de vil ha, og det skal de få. Jeg kjenner at det blir for lett, jeg orker ikke kverrulere med denne sangen, fordi det er jo bare humor og hvorfor skal jeg bli provosert av at disse gutta vil pule? Er ikke det greit da? Det eneste jeg synes er tragisk med den sangen er at det er jo ganske tydelig at disse gutta ikke har fått seg det de vil ha. Tsk tsk, men men vi kan ikke alle ha det.

FItte er forsåvidt nå et stuerent ord i og med at Tshawe bruker det som nedsettende ord mot «rasisten» Plumbo som skulle vasket munnen med sitt eget band.

I det jeg tror jeg kan slappe av og slå av den alt for røde knappen som heter engasjement inni meg, ser jeg tilfeldigvis en reklame for en nettside som heter Kvinneguiden.no.

hmm hva er dette? «Ingen menn liker grinete damer» – overskriften får meg til å trykke, og her kommer Vargas sine meninger…

«Ved siden av utseendet, synes Vargas at det er viktig å understreke det faktum at mange menn finner det tiltrekkende hos en kvinne at hun er ydmyk og forsiktig, ikke har overdreven bruk av selvtillit og «tror at hun er noe».»

Check, greit å vite.

Videre..
Kvinner som tror de er deilig, er ofte ikke det i menns øyne. Hun bør heller ikke tjene mer penger enn mannen. Det skremmer menn fordi det ligger i ryggmargen på menn at de skal være hovedforsørgere, mener bloggeren som til slutt understreken viktigheten av positivitet;

– Ingen menn liker grinete damer!

Takk skal du ha Vargas!
Da var jo saken grei, neste gang jeg møter en mann skal jeg huske disse viktige poeng. Bare så synd at jeg faktisk har mer tro på mannfolks selvtillitt til å føye meg etter disse rådene.

Det er for sent på 2000-tallet til at jeg skal gidde å si at kvinnfolk skal få lov til å ha selvtillitt, jeg blir rett og slett sliten.

Jeg tror det ordet Vargas leter etter er folk, ingen liker grinete folk.

Eller ?

Baby står fortsatt i hjørnet og venter på at Patrick skal danse med henne.

Om Observeringrid

trønder i oslo
Dette innlegget ble publisert i Feminisme eller hva du vil. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar